Σάββατο, 23 Αυγούστου 2014

ΤΥΜΒΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ 2014 - ΟΙ ΑΤΑΦΟΙ ΤΩΝ ΤΑΦΩΝ!!!


ΤΥΜΒΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ 2014 - ΟΙ ΑΤΑΦΟΙ ΤΩΝ ΤΑΦΩΝ!!!

Μετά τις σημαντικότατες ανακαλύψεις τις τελευταίες ημέρες στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης και μετά από τις ποικίλες θεωρήσεις που έχουν βγεί στη δημοσιότητα, αποφάσισα να διατυπώσω και εγώ την άποψή μου. Να σημειωθεί ότι δεν είμαι ιστορικός, ούτε αρχαιολόγος.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι -εκ της τεχνοτροπίας- το τείχος του τύμβου είναι έργο του μεγαλύτερου αρχιτέκτονα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Δεινοκράτη. Επίσης η περίμετρος των 498 μέτρων και η διάμετρος των 160 μέτρων καταδεικνύουν τη σπουδαιότητα και το μέγεθος του μνημείου που όμοιό του δεν έχει ευρεθεί ξανά.




Συνεπώς ο Δεινοκράτης κατασκεύασε ένα πολύ μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο που παραπέμπουν -τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά του- σε βασιλικό μακεδονικό τάφο ή βασιλικούς τάφους ή τύμβος ταφών για να στεγαστούν τα πρόσωπα της σπουδαιότερης βασιλικής μακεδονικής οικογένειας, αλλά και του ιδίου του Μεγάλου Αλεξάνδρου!!!
Αυτό άλλωστε μαρτυρούν και οι σφίγγες στην είσοδο του ταφικού τύμβου, αφού ο Μέγας Αλέξανδρος είχε ανακηρυχθεί διάδοχος των φαραώ της Αιγύπτου και υιός του Άμμωνα Ρα.



Αλλά ας κάνουμε ένα ζουμ στην ιστορία:''

Σύμφωνα με τους τότε ιστορικούς το σώμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου θάφτηκε σε ένα γυάλινο φέρετρο γεμάτο μέλι στη Βαβυλώνα το 323 π

Πόσα χρόνια έμεινε σ΄ αυτό το φέρετρο; 2 χρόνια!!


Όταν ετοιμάσθηκε η νεκρική άμαξα για να μεταφέρει τη σορό του Μ.Αλεξάνδρου και ενώ προοριζόταν να ταφεί στη Μακεδονία οδηγήθηκε το 321π.Χ. από τη Δαμασκό κατά τρόπο βίαιο από τον Πτολεμαίο Α' στην Αίγυπτο (Παυσανίας, Αρριανός, Αιλιανός). Εκεί κατά τις επικρατέστερες πληροφορίες τάφηκε στην ιερή πόλη Μέμφη "σύμφωνα με το Μακεδονικό νόμο ο οποίος προέβλεπε καύση των νεκρών" (Παυσανίας, Πάριον Χρονικόν, Κούρτιος Ρούφος)


Συνεπώς ο Δεινοκράτης είχε αρκετό χρόνο (δύο έτη) για να προετοιμάσει τον μεγαλοπρεπή τύμβο που θα φιλοξενούσε τον τάφο του μεγαλυτέρου όλων των εποχών,  Παράλληλα ο Δεινοκράτης πήρε εντολή από το ναύαρχο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Νέαρχο να κατασκευάσει βασιλικό τύμβο που θα στέγαζε τους τάφους των μελών της  οικογένειάς του: Τη σύζυγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ρωξάνη με τον υιό τους Αλέξανδρο Δ, αλλά και την ερωμένη του Μεγάλου Αλεξάνδρου Βαρσίνη με τον υιό τους Ηρακλή!! (Δηλαδή την κατασκευή των οικογενειακών βασιλικών τάφους των). 



Ο δε λέων (βασιλικό σύμβολο) εις την κορυφήν του τύμβου συμβολίζει την αρετή της τόλμης και της ισχύος η οποία διακρίνει τους μεγάλους άνδρες.  Είναι δε αναμφισβήτητο ότι με την τόλμη και την ισχύ ανατράφηκε ο Μέγας Αλέξανδρος από τον κορυφαίο διδάσκαλό του Αριστοτέλη, από την μητέρα του Ολυμπιάδα ιέρεια των καβειρίων μυστηρίων και από τον πατέρα του Βασιλιά της Μακεδονίας Φίλιππο Β΄. Επί της ουσίας αυτοί οι τρεις άνθρωποι ανέθρεψαν και επέδρασαν στη ψυχολογία του με την ηθική αρχή: να τολμάς, για να νικάς, για να βασιλεύεις!!! (δεν είναι δε τυχαίο όταν ρωτήθηκε πριν πεθάνει, σε ποιόν παραδίδει την εξουσία του είπε στον ισχυρότερο!)



Όμως, ενταφιάστηκαν τα πέντε λείψανα των σωμάτων (το μακεδονικό έθιμο προέβλεπε προηγουμένως καύση του σώματος και διατήρηση των οστών) της Βασιλικής οικογένειας στον τύμβο της Αμφίπολης; Η άποψή μου είναι πως όχι!!

  • Ο Μέγας Αλέξανδρος ετάφη πρώτα στη Ιερή πόλη της Αιγύπτου Μέμφιδα και στη συνέχεια επί βασιλείας Πτολεμαίου Β' όλο το ιερό, και η σορός του Αλέξανδρου, μεταφέρθηκαν στην Αλεξάνδρεια όπου εξαφανίζεται τον 4ο αιώνα μ.Χ.
  • Η Ρωξάνη με τον Αλέξανδρο Δ δολοφονούνται από τον Κάσσανδρο το 309 π.Χ
  • Η Βαρσίνη με τον Ηρακλή δολοφονούνται από τον Πολυπέρχωντα το 309 π.Χ
Συνεπώς ο εντυπωσιακός τύμβος Καστά της Αμφίπολης περιέχει τα μαυσωλεία των μελών και μόνον της Βασιλικής οικογένειας του Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και του ιδίου, τα οποία προετοιμάστηκαν από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Δεινοκράτη προκειμένου να ταφούν τα λείψανά τους. Η ιστορία όμως άλλαξε τα σχέδια, εξ αιτίας των αβυσσαλέων παθών για την γλυκιά εξουσία!
Άρα ο μεγαλύτερος τύμβος ταφών της ελληνικής ιστορίας είναι οι τάφοι των άταφων!

Υ.Γ. Εκφράζω όμως 
την ευχή, αφ΄ενός μεν να διαψευστώ, αφ΄ετέρου δε, αυτή η πολύ μεγάλη ανακάλυψη να λαμπρύνει εις το μέγιστο την Αίγλη της Ελλάδος.

Συντάκτης: Κυριάκος Ηλιάδης

 https://www.facebook.com/iliadis.kyriakos

''Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα''    Αλέξανδρος ο Μέγας


Περισσότερα αξιόλογα για τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου:
  • https://www.youtube.com/watch?v=OboQ5pyWmsk
  • https://www.youtube.com/watch?v=BGJAYsa9P_o

14 σχόλια:

  1. Μετά τις σημερινές δημοσιεύσεις, σχετικές με τις καρυάτιδες στον τύμβο Καστά, πεποίθησή μου είναι ότι είναι συλημένος από τον Αλάριχο με τους χριστιανούς μοναχούς το 395 μ.Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΥΡΙΑΚΟ , Ο ΤΑΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΓΓΙΧΤΟΣ ΚΑΙ ΚΡΥΒΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ , ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ ΤΙΠΟΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μετά και από τις χθεσινές ανακοινώσεις του Υπουργείου Πολιτισμού ότι '' εντοπίστηκαν, ακριβώς κάτω από το θύρωμα, προς το εσωτερικό του τρίτου χώρου, δύο ακόμη τμήματα από τα μαρμάρινα θυρόφυλλα'' ο τάφος πρέπει να έχει συληθεί και βανδαλιστεί από άλλη δεύτερη είσοδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης μίλησε και δυστυχώς ενισχύει τη θεωρία μου!

    1.Ποιοί είχαν τόσο μίσος για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό ώστε να βανδαλίσουν ακριβώς στο κέντρο του υπέροχου ψηφιδωτού;
    (επίσης να σπάσουν τις καρυάτιδες και τις σφίγγες).

    2.Ποιοί αφού πρώτα βανδάλισαν, στη συνέχεια είχαν λόγο να επιχώσουν το ταφικό μνημείο ώστε να χαθεί στο βάθος της ιστορίας;

    Στις 7 Σεπτεμβρίου 2014 - 1:33 μ.μ. έγραψα:
    Μετά τις σημερινές δημοσιεύσεις, σχετικές με τις καρυάτιδες στον τύμβο Καστά, πεποίθησή μου είναι ότι είναι συλημένος από τον Αλάριχο με τους χριστιανούς μοναχούς το 395 μ.Χ.

    Υ.Γ. Παραμένει όμως αινιγματικό το γεγονός γιατί περίπου 7 αιώνες από την κτίση του μέχρι τον χριστιανό Αλάριχο δεν αναφέρεται πουθενά στους ιστορικούς αυτό το τεράστιο μνημείο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλη η "αρχιτεκτονική" του αυτό "μαρτυρά". Δεν είναι επιφανειακό μνημείο, αλλά "ημιβυθισμένο", ώστε να συμβολίζει την "κάθοδο" προς τον Κάτω Κόσμο ...Ένα "πέρασμα" από τον Άνω στον Κάτω Κόσμο. Στην πορεία προς το εσωτερικό του συνδέει όλα τα στοιχεία, τα οποία "οδηγούν" τον επισκέπτη στο επιθυμητό συμπέρασμα μέσα από μια κλιμάκωση εικόνων και άρα και συναισθημάτων. Για να εντυπωσιάζει ανθρώπους και όχι θεούς - που δεν εντυπωσιάζονται από τέτοια πράγματα - έχει φτιαχτεί το υπέροχο αυτό μνημείο. Το μνημείο θα είχε για την Αμφίπολη τη σημασία που είχε για την Αθήνα η Ακρόπολή της. Όλα θα γίνονται γύρω από αυτό. Η ίδια η πολεοδομική ανάπτυξη της πόλης θα γινόταν γύρω από αυτό. Απλά, επειδή μιλάμε για πανίσχυρο αυτοκρατορικό κέντρο, δεν θα γινόταν σε θωρακισμένη θέση, όπως η Ακρόπολη των Αθηνών, αλλά σε ένα απλά ορατό σημείο ...Σε έναν λόφο. Δεν υπήρχε εχθρός, ο οποίος να απειλούσε - εκείνη την εποχή τουλάχιστον - την πανίσχυρη Μακεδονία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πότε οι Μακεδόνες βρέθηκαν στην απόλυτη αδυναμία να προστατεύσουν το "κεφάλαιό" τους; ...Όταν έχασαν τον πόλεμο με τους Ρωμαίους ..Όταν οι Ρωμαίοι μπήκαν μέσα στη Μακεδονία και άρπαζαν ό,τι πολύτιμο έβρισκαν. Αυτό έγινε όταν χάθηκε η μάχη των Κυνός Κεφαλών (197 π.Χ.). Το θάψιμο του Μαυσωλείου, δηλαδή, πιθανότατα να έγινε εκατό χρόνια μετά την ανέγερσή του. Πιθανότατα για έναν αιώνα να λειτουργούσε το Μαυσωλείο ως επισκέψιμο μνημείο. Μετά την ήττα από τους Ρωμαίους το Μνημείο αυτό απλά "χάθηκε" από το πρόσωπο της Γης. Χάθηκε, γιατί αυτή ήταν η μόνη επιλογή που είχαν οι Μακεδόνες, εφόσον ήθελαν να προστατεύσουν το "κεφάλαιό" τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το Μνημείο το έθαψαν εξωτερικά, ώστε να μην το εντοπίσουν οι Ρωμαίοι και το έθαψαν και εσωτερικά, ώστε να το προστατεύσουν από τους "ποντικούς" τής τυμβωρυχίας. Το μνημείο, δηλαδή, ετάφη με δύο διαφορετικούς τρόπους, για να εξυπηρετήσει δύο διαφορετικούς σκοπούς ...Για να αποτρέψει την απειλή από δύο διαφορετικούς εχθρούς, οι οποίοι είχαν διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους. Το εξωτερικό θάψιμο εύκολα γίνεται αντιληπτό για τον στόχο του. Το πιο έξυπνο έχει να κάνει με το "εσωτερικό" θάψιμο. Είναι έξυπνο, γιατί στην κυριολεξία "κλειδώνει" τον τάφο από τον οποιονδήποτε δεν έχει την ισχύ ή την εξουσία να τον γκρεμίσει, προκειμένου να τον "ανοίξει".

    Είναι βέβαιο ότι υπάρχει τέτοιο "θάψιμο-γέμισμα". Βλέποντας κάποιος τα χώματα που βγάζουν οι αρχαιολόγοι από τον τάφο, είναι φανερό πως είναι πολύ "καθαρά", για να προέρχονται από τυχαίες πλημμύρες τού ποταμού ή εξαιτίας καταιγίδων. Το χώμα, το οποίο βγαίνει από το μνημείο, είναι καθαρό και σχεδόν κοσκινισμένο. Αν ήταν "φερτά" από πλημμύρες, θα περιείχε μέσα του κι άλλα πράγματα. Πέτρες, χαλίκια, κορμούς ή οστά μεγάλων ζώων, που κουβαλάνε τα ποτάμια όταν πλημμυρίζουν. Επιπλέον, αν αυτά τα χώματα προέρχονταν από βίαιη εισβολή φερτών υλικών σε κενούς χώρους, θα είχαν γκρεμίσει εσωτερικά τον τάφο, πέραν του γεγονότος ότι θα υπήρχαν μεγάλα κενά σε τυχαίες θέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αμφίπολη - Αλεξάνδρεια - 4ος αιώνας μ.Χ.
    Το δίδυμο της θρησκευτικής παράνοιας!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=OTWZy1AB-_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εάν είναι θήλυ τότε 100% είναι της Ολυμπιάδας!

    Εάν είναι της Ολυμπιάδας τότε μέσα στον τύμβο είναι χτισμένος και ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου!!

    Εάν είναι άνδρας τότε 100% είναι κάποιος δολοφονημένος τυμβωρύχος!!!

    Σημείωση:
    Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο τάφος είναι βανδαλισμένος και συλημένος και εκ των υστέρων επιχωμένος.

    Εγώ το είχα δηλώσει από τις
    7 Σεπτεμβρίου 2014 - 1:33 μ.μ.
    http://iliadeion.blogspot.gr/2014/08/2014.html

    Ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού στις 12 Σεπεμβρίου 2014 17:42, δηλαδή τρεις ολόκληρες ημέρες μετά και παρότι ήταν μέσα στον Τύμβο, το αμφισβητούσε!!
    http://www.tanea.gr/news/culture/article/5158653/mendwnh-h-anaskafh-tha-deiksei-an-o-tafos-einai-sylhmenos/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αφού ο τάφος είναι συλημένος τότε γιατί θα πρέπει να ανήκει ο σκελετός στον ένοικο του τάφου και όχι σε κάποιον τυμβωρύχο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

    1.Αφού ολόκληρος ο τάφος είναι βεβαιωμένα συλημένος τότε γιατί θα πρέπει να ανήκει ο σκελετός στον ένοικο του τάφου και όχι σε κάποιον τυμβωρύχο;
    2. Υπάρχει αντίφαση μεταξύ του μεγαλειώδους μνημείου και του «φτωχού» τάφου με τους πωρόλιθους.
    3. Πολύ λιτότερη είναι και η επιλογή του ενταφιασμού του νεκρού έναντι της πολύ δαπανηρότερης καύσης, που όμως αυτή θα άρμοζε σ΄ έναν στρατηγό του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

    Συνεπώς:
    1. ο σκελετός ανήκει σε κοινό θνητό και όχι σε αφηρωισμένο.
    2. η έρευνα πρέπει να συνεχιστεί γιατί υπάρχουν πολλά ταφικά μνημεία στον τύμβο, γεγονός που βεβαιώνεται από τον μεγαλοπρεπή περίβολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΡΩΜΑΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΤΑΦΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ;

    Μετά την ανακοίνωση της κ. Περιστέρη κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στο ΥΠΠΟ ότι βρέθηκαν.ρωμαϊκά νομίσματα, του 3ου αιώνα μ.Χ. καθώς και του 2ου αιώνα π.χ, φουντώνουν τα σενάρια περί καταστροφής, συλησμού, ή και προστασίας από τους Ρωμαίους (Καρακάλλας, Σεβήρος) του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης.

    Οι τοίχοι σφράγγισης, η επίχωση, τα σπασμένα φτερά των σφιγγών, οι σπασμένες θύρες, οι σπασμένες καρυάτιδες και κυρίως το κεφάλι της δεξιάς σφίγγας και ο λαιμός της αριστερής που βρέθηκαν στον επόμενο θάλαμο, στο δάπεδο κάτω από τα χώματα της επίχωσης, αποδεικνύουν βανδαλισμό, συλησμό και κίνητρο εξαφάνισης από την ιστορία του Βασιλικού ταφικού μνημείου..

    Ποιός λοιπόν είχε τέτοιο κίνητρο;
    Οι Ρωμαίοι; για ποιό λόγο;

    Μόνον βεβαίως ο Αρειανιστής χριαστιανός και οι ειδωλοφάγοι μοναχοί άνεργοι χριστιανοί του 395π.Χ. διότι ο Αλέξανδρος λατρεύονταν ως υιός (θεάνθρωπος) του Άμμωνα Ρα - Δία και διάδοχος των Φαραώ.
    Απογορευτικό και ειδωλολατρικό δηλαδή ζήτημα, αφού υιός του Θεού ήτο μόνον ο Ιησούς ο Ναζωραίος!!

    Σχετικά με το πνεύμα της εποχής δείτε αυτό:
    «Διατάσουμε,
    όλα τα ιερά και οι ναοί (των Ελλήνων) όσα βρίσκονται ακόμα άθικτα, να
    καταστραφούν με διαταγή των τοπικών αρχών και να εξαγνιστούν με την ύψωση του
    σημείου της χριστιανικής θρησκείας... αν με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον ικανού
    δικαστή, εμφανιστεί κάποιος που έχει παραβλέψει αυτό τον νόμο, θα τιμωρηθεί με
    την ποινή του θανάτου» Αυτοκράτορες: Θεοδόσιος και Βαλεντινιανός προς Ισίδορον
    Έπαρχο Πραιτωρίου.14/ Νοέμβριου 435
    «Να κλείσουν όλοι οι ναοί σε όλες τις πόλεις και σε
    όλους τους τόπους της οικουμένης... Αν κάποιος με οποιαδήποτε δύναμη παραβεί
    (αυτό τον νόμο) θα τιμωρηθεί με αποκεφαλισμό» ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΕΙΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 1.10.
    Δεκέμ. 354 μ.Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή